Globalleşen dünyada dijital çağ
ve bu çağın getirdiği C kuşağı
(communication age) kendini iletişim teknolojileri vasıtasıyla Sosyal
Medyada çok iyi ifade ediyor.Bununla birlikte şirketler kurumsal bir
Sosyal Medya Anlayışı oluşturmaya ve bu noktada İnsan Kaynakları da üstüne
düşen görevi hızla yapmaya başladı…
İK’nın sosyal medya ile
etkileşimi sağlamak amaçlı yaptıkları arasında neler geliyor diye baktığımızda;
sosyal medya formlarında ön plana çıkan linkedin, facebook gibi platformlarda
adaylara daha iyi hitap edebilmek için kurumsal şirket hesapları açmak/açtırmak
ve adaylara ulaşım imkanını daha yakından sağlamak için işe alım fonksiyonunu
bu mecralar üzerinden devam ettirmek ve
adayları bu mecralar yoluyla bulmak sayılabilir.
Peki ama Aday bulma
ve CV havuzu oluşturma nasıl oluyor?
İşe alım süreçlerinde sosyal
medya kullanımı günümüzde gittikçe artmakta ve neredeyse süreç artık tamamıyla
sosyal medyaya kaymaktadır. Sosyal medyada işe alım popülaritesinin başlıca
etkin ismi Linkedin olarak dikkat çekmektedir.. Profesyonel ağları bir araya
toplayıp etkileşime sokan, firmalara ilan verme imkanı sunan, adaylara esnek
birer CV ortamı sağlayan Linkedin’in trend çizgisi her geçen gün yukarı doğru
gitmektedir. Bunun yanısıra birçok işveren markasının Kariyer sayfası
Facebook’ta da yer almakta ve bununla birlikte kişilere hem özel hem de iş
hayatlarını aynı anda takip edebilme olanağı sunulmaktadır. Bu hesaplar gerektiğinde
açık pozisyonların duyurusu için kullanıldığı gibi gerektiğinde ise firmaların
eğitim ve organizasyonlarından kareler sunarak adayların öncesinde firma
hakkında bilgi almaları sağlamakta ve bu yolla adayları firmalara çekme
hedeflenmektedir.
İşveren markası:
İtibar kazanma,ücretsiz tanıtım ve reklam
İtibar kazanma,ücretsiz tanıtım ve reklam
Çok açık bir şekilde İnsan
kaynakları ve işveren markası bağları kuvvetli oldukça şirket imajı değer kazanacaktır.
Şirket profili insan kaynağı piyasasında nasıl iyi yere gelir? Herkesin “İnsana
verilen değer ile” dediğini duyar gibiyiz… Şirketin çalışanına verdiği değer ve
bu değeri adaylara gösterdiği biçim de oldukça önemlidir. İş arayan kesim için
ücret, yan haklar vb. faktörlerin yanı sıra İşveren Markası günümüzde öncelikli
kriterler arasında sıranın en başını çekmektedir.
Birçok çalışan CV’sine yazdığında
değer katacak ve onu bir basamak yukarıya taşıyacak, değer göreceği markalaşmış
bir organizasyonda çalışmanın önemli olduğunda hemfikir. Ancak bu ölçüt
doğrultusunda çalışan da firmaya bağlılık gösterip değer verebiliyor.
Çalışan Denetimi
Yöneticiler çalışan kişilerin sosyal ağ hesaplarını, yaptığı paylaşımları, sosyal ağın kullanılma sıklığını kontrol ederek çalışan denetimini sağlamış oluyor. Sonuçta çalışanların sosyal ağ hesapları kişilerin kendilerini en doğru şekilde ifade ettikleri araçlar konumunda başta yerini alıyor.
Şüphesiz ki, her daim kendini güncelleyen genç kuşak, halinden ve sosyal medya kullanımından oldukça memnun görünüyor. Hal böyle olunca X kuşağının ayak uydurması gereken yeni bir düzenin varlığı göze çarpıyor.
Son bir yıllık dönemde de herkesin kendini özgürce ifade ettiği yer olan sosyal medyadan ulaşılamayan insanın kalmadığı, tüm kampanya ve yardımlarında bu vasıta üzerinden yürüdüğünü düşündüğümüzde; sosyal medyanın gücünün yadsınamaz boyutlara geldiğini görüyoruz. Kurumların sosyal sorumluluk adına birçok faaliyetini buradan yapıyor olması daha geniş kitlelere hitap etmesi demek olacağına göre, sosyal medyasız bir gelecek hayal edilemez. Bu sebeple sosyal medyada var olmayan şirketlerin de kendilerini güncellemesi kaçınılmaz bir sonun ilk adımı olacaktır.
Çalışan Denetimi
Yöneticiler çalışan kişilerin sosyal ağ hesaplarını, yaptığı paylaşımları, sosyal ağın kullanılma sıklığını kontrol ederek çalışan denetimini sağlamış oluyor. Sonuçta çalışanların sosyal ağ hesapları kişilerin kendilerini en doğru şekilde ifade ettikleri araçlar konumunda başta yerini alıyor.
Son bir yıllık dönemde de herkesin kendini özgürce ifade ettiği yer olan sosyal medyadan ulaşılamayan insanın kalmadığı, tüm kampanya ve yardımlarında bu vasıta üzerinden yürüdüğünü düşündüğümüzde; sosyal medyanın gücünün yadsınamaz boyutlara geldiğini görüyoruz. Kurumların sosyal sorumluluk adına birçok faaliyetini buradan yapıyor olması daha geniş kitlelere hitap etmesi demek olacağına göre, sosyal medyasız bir gelecek hayal edilemez. Bu sebeple sosyal medyada var olmayan şirketlerin de kendilerini güncellemesi kaçınılmaz bir sonun ilk adımı olacaktır.
0 yorum